Series for Business, Economics and Ethics (sfwu)


The "Series for Business, Economics and Ethics" (sfwu)  forms a framework, which notably focuses on Dissertations and postdoctoral Projects. But even other monographs and edited volumes on the economic, ethical discussion accommodate as well. The main reason for the chosen name of this series is the fact that there is a conceptual connection to the "Journal for Business, Economics and Ethics" (zfwu), which is published by the editors of the series three times a year.

Both projects are thus closely related and follow the same basic objective: We are concerned with a conception of the economic, ethical debate in both, theory and practice. Thereby the economic, ethical perspective is taken in a broad meaning in order to encourage a high degree of interdisciplinarity and to ensure a substantive and methodological pluralism. The series, like the magazine, addresses both, the participating disciplines of science and to officials and representatives of business and politics. 

 

 

Issue.

Author/ Editor

Jear

Title

1

Schumann, O. J.

2000

Wirtschaftsethik und Radikaler Konstruktivismus

2

Jaich, R.

2001

Globalisierung und Partizipation

3

Kyora, S.

2001

Unternehmensethik und korporative Verantwortung. Begriffliche Unterscheidungen, rechtliche Regelungen, praktische Schlussfolgerungen

4

Brink, A.

2002

VBR Value-Based-Responsibility, Teil 1: Theore­tischer Ansatz zur Integration ethischer Aspekte in die wertorientierte Unternehmensführung

5

König, M.

2003

Diskursbezogene Unternehmensethik. Philosophische Begründung, vermittelnde Anwendung, Umsetzung

6

Leisinger, K. M.

2003

Whistleblowing und Corporate Reputation Management

7

Puell, K. F.

2004

VBR Value-Based-Responsibility, Teil 2: Anwen­dungsbedingungen der Integration ethischer Aspekte in die wertorientierte Unternehmensführung

8

Beschorner, T./ Schmidt, M. (Hg.)

2004

Integritäts- und Umweltmanagement in der Beratungspraxis

9

Popkes, G.

2004

Kommunikative Tugenden im Management. Der Entwurf einer tugendergänzenden kommunikativen Unternehmensethik

10

Beschorner, T./ Hollstein, B./ König, M./ Lee-Peuker, M-Y./ Schumann, O. J. (Hg.)

2005

Wirtschafts- und Unternehmensethik. Rückblick – Ausblick – Perspektiven

11

Schmidt, M./ Beschorner, T. (Hg.)

2005

Werte- und Reputationsmanagement

12

Srnka, K. J.

2005

Marketing.ethik.&kultur.

13

Schmidt, W.

2005

Option für die Armen? Erkenntnistheoretische, sozialwissenschaftliche und sozialethische Überlegungen zur Armutsbekämpfung

14

Thorhauer, Y.

2005

Nonkonformistische Ethik. Moralphilosophische Überlegungen zur Wirtschaftspraxis aus Sicht eines aufgeklärten Materialismus

15

Beschorner, T./ Schmidt, M. (Hg.)

2006

Unternehmerische Verantwortung in Zeiten kulturellen Wandels

16

Sauter, J.

2007

„Professional Services“ im Fokus der Neuen Institutio­nenökonomik und der Unternehmensethik

17

Beschorner, T./ Schmidt, M. (Hg.)

2007

Corporate Social Responsibility und Corporate Citizenship

18

Lee-Peuker, M.-Y./ Scholtes, F./ Schumann, O. J. (Hg.)

2007

Kultur – Ökonomie – Ethik.
mit der deutschen Fassung eines Beitrages von A. Sen

19

Koller, E.

2008

Gutes Leben durch die Wirtschaft?

20

Koller, E./ Beschorner, T./ Schmidt, M./ Vorbohle, K./ Schank, C.

2008

Zur Verantwortung von Unternehmen und Konsumenten

21

Fehling, J.

2009

Die Ethik des Value of a Statistical Life. Die Rolle individueller Risikokompetenz für die Legitimität des VSL

22

Haase, M./ Mirkovic, S./ Schumann, O. J.

2011

Ethics Education